Protestantse Gemeente Assendelft

Kinderen in de kerk Kinderen in de kerk
0-3 jaar: Crèche
Tijdens de zondagse viering is er voor de allerkleinste oppas in de consistoriekamer met gezelligheid en speelgoed. Sommige ouders kiezen ervoor hun kind tijdens de collecte op te halen zodat ze erbij zijn als de gemeente haar slotlied zingt en de zegen wordt uitgesproken.
Coördinator: Jelle Agema

3-12 jaar: Kindernevendienst

De eerste en de derde zondag van de maand is er kindernevendienst.
Na het glorialied gaan  kinderen tussen de 3 en 12 jaar naar de kindernevendienst waar een bijbelverhaal op een voor hen begrijpelijke manier wordt verteld en besproken. Na de preek komen de kinderen terug in de kerkzaal, niet zelden met een mooi knutselwerk n.a.v. het vertelde. In de adventstijd tot en met kerstmorgen volgen de kinderen een project dat past bij de periode van het kerkelijk jaar.